Forside CFA Print

CFA - Chartered Financial Analyst

CFA Program® er en krævende uddannelse, som tilbydes professionelle inden for investering og finans over hele verden. Det er den globale organisation CFA Institute, der står bag uddannelsen. En kandidat, der fuldfører programmet og opfylder visse andre faglige krav, bliver "CFA charterholder". I oktober 2016 er der over 140.000 CFA Institute medlemmer i 154 lande.

Uddannelsen består af tre levels med dertilhørende eksamen. Programmet dækker over en bred vifte af emner inden for investering og formueforvaltning, finansiel analyse, aktier, obligationer og derivater, etik etc.

For at give et overblik har vi samlet nogle væsentlige informationer her.FAQ-siden finder du svar på de spørgsmål, vi hyppigt får i den danske forening, CFA Society Denmark. Send gerne en mail til mail@finansforeningen.dk med yderligere spørgsmål - eller skriv direkte til infoeu@cfainstitute.org.

CFA Institute's Home Page finder du relevante oplysninger om tilmelding, terminer, omkostninger, litteratur m.v.

CFA Program Identification Policy Change