Levetid og pensionsopsparing

Startdato 12-06-17, 15:30 - 17:35
Sted CBS

Registrering og kaffe/te fra kl. 15.00

Hvor gammel bliver du, hvordan bliver du gammel og rækker pensionspengene?

Vi belyser den længere levetid lægevidenskabeligt, demografisk og aktuarmæssigt den 12. juni.

Kaare Christensen, dr.med., Ph.d., fra Dansk Center for Aldringsforskning, vil gennemgå udviklingen af ældres helbred gennem 150 år. Forhåbentligt kan vi også få Kaare til at spå om, hvordan de ekstra år bliver? Må man spise fed ost og drikke god vin? Vil man være i hopla til et årligt halvmaraton?

Derefter vil Peter Stephensen fra DREAM-gruppen belyse de demografiske og finanspolitiske konsekvenser. Hvilke forventninger til levealderen ligger i de officielle demografiske prognoser? Bliver ældrebyrden en byrde?

Til sidst vil Søren Jarner fra ATP fortælle om konsekvenserne for pensionsalder og -opsparing. Rækker pensionsopsparingen til en fortsat stigende levealder?

Mødet afholdes i samarbejde med PeRCent på CBS.

Tilmeld dig her

More information

CFA Society Denmark has determined that this program qualifies for ​2 CE credit hours. If you are a CFA Institute member, CE credit for your participation in this program will be automatically recorded in your CE tracking tool.

CFA Institute Passport Program
To register for an event, please contact mail@finansforeningen.dk

Finansforeningen / CFA Society Denmark | H.C. Andersens Blvd. 7, 1., DK-1553 København V | T: +45 3332 4275 | mail@finansforeningen.dk