Forside Netværk Print

Client Management Netværket/Institutional Asset Managers

Netværkets deltagere

• Har et dagligt kundeansvar i form af dialog om strategi, praktik og investeringsprodukter med institutionelle investorer (Tier 1 og 2)
  • Varetager internt den samlede client management funktion
  • Er erfarne medarbejdere, som på vegne af danske eller udenlandske kapitalforvaltere, hedgefonde eller kapitalfonde:
    • Opsøger og opdyrker relationer til og udøver salgsaktiviteter over for institutionelle investorer i Danmark
    • Fastholder og videreudvikler eksisterende samarbejdsrelationer til institutionelle investorer i Danmark
  • Har et selvstændigt ansvarsområde i deres organisation og er i kraft af relevant erfaring og/eller uddannelse i stand til og interesseret i at bidrage med viden og faglige kompetencer til netværkets løbende aktiviteter. Det forventes desuden, at deltagerne i netværket har mulighed for at bidrage med relevante talere og lejlighedsvis med lokalefaciliteter og andre praktiske forhold
  • Har som udgangspunkt minimum to års anciennitet i den aktuelle position.
  • Netværkets diskussioner afvikles som udgangspunkt på dansk
De er ikke ansvarlige for:
  • Private banking, porteføljeinvesteringer, fondsafvikling, compliance

Eksempler på emner

Emnelisten for netværket omfatter: Kundernes investerings- og aktivside, lovgivning og regulering for forskellige kundesegmenter * Best practice for information, rapportering og kundekontakt * Internationale trends * Nye aktivklasser etc. ikke konkrete kunderelationer og -aftaler * CM's rolle i organisationen * Asset Allocaton, teori og praksis * CM som faglig disciplin * Aktiv / passiv forvaltning *

Flere informationer

Vil du vide mere om Client Management Netværket, er du velkommen til at kontakte foreningens direktør Keld Lundberg Holm på  tlf. 33 32 42 75 / klh@finansforeningen.dk.

Deltagelse i netværket forudsætter medlemskab af Finansforeningen. Deltagergebyret for deltagelse i to til fire hel-/halvdagsmøder i Netværket er 4.500 kr. ekskl. moms p.a. og inkluderer materiale, lokaleleje, forplejning til møderne, en årlig middag, honorarer, rejseudlæg til eksterne talere etc.

Udvalget bag Client Management Netværket/ Institutional Asset Managers

Claus Møller Christensen